miercuri, 5 august 2009

galuste cu prune




Ingrediente:1 kg cartofi (preferabil rosii dar eu am facut cu cartofi albi si mi-au iesit foarte bine), 2 oua, 3 linguri cu gris, 2 linguri cu faina alba, putina sare.


Mod de preparare:Cartofii se fierb cu coaja cand sunt fierti se curata si se paseaza bine cu furculita. Se adauga si celelalte ingrediente si se amesteca bine. Incepem sa spalam prunele, se scot samburii si se pune pe ele putin zahar(nu mult pentru ca se poate desface aluatul la fierbere di cauaza zaharului). Intr-o oala se pune la fiert apa multa cu putina sare. Intr-o tigaie mai adanca se pun 2 linguri de ulei sau unt si cand s-a incins se rastoarna 250g pesmet si se amesteca pana devine auriu; se ia de pe foc si se adauga 200 g zahar si 1 pliculet de zahar vanilinat si o lingurita de scortisoara macinata.


Se pregatesc galustele astfel:


Se ia cu lingura din coca , se pune in palma infainata, se preseaza pana se subtiaza de jumatate cm, se aseaza o pruna(fara sambure eu le pun intregi nu jumatati si imi ies galustele mai mari) si se strange coca pana se invaluie pruna complet. Se da forma rotunda si se aseaza pe un platou cu putina faina. Cand ai terminat de facut galustele se pun usor la fiert sa nu se desfaca in apa clocotita la foc potrivit . Cand se ridica deasupra se mai lasa sa fiarba putin( cca 1 min) se scot si cat sunt inca fierbinti se rostogolesc prin pesmetul pregatit(va ajutati cu o lingura).Se mai pudreaza cu zahar vanilat si...Sunt gata!

Niciun comentariu: